Checklist reparatie computer

By 12 juli 2018Nieuws

Het is altijd balen als je problemen hebt met jouw laptop of computer en deze gerepareerd moet worden. Om de reparatie zo spoedig mogelijk te laten voorlopen, hebben we een handige checklist voor je gemaakt. Als je je spullen volledig aanlevert, kunnen we sneller en eenvoudiger aan de slag met jouw computer.

Gebruikersnaam en wachtwoord

Voor veel problemen hebben we de inloggegevens van jouw computer nodig. Je kunt ervoor kiezen deze gewoonweg met ons te delen, maar je kunt ook een tijdelijk wachtwoord instellen of de beveiliging (het inlogscherm) tijdelijk even uitschakelen.

Adapter

Het is belangrijk om de adapter (oplaadkabel) van jouw computer mee te geven. Op die manier kunnen we voorkomen dat de computer uitvalt, bijvoorbeeld tijdens een installatie.

Foutmelding

Krijg je een foutmelding? Dan is het heel handig voor ons als je een foto maakt van deze foutmelding. Noteer bij het vastleggen van de foutmelding ook de datum en tijd. Op die manier kunnen we terug kijken in het logboek van de computer en sneller achterhalen waar de foutmelding vandaan komt. Denk bijvoorbeeld aan het blauwe of zwarte scherm dat je wel eens krijgt. Als je regelmatig kleine(re) problemen tegenkomt, is het ook handig om deze te verzamelen. Maak een foto of schrijf ze op. Tijdens onderhoud of een reparatie kunnen we hier dan meteen naar kijken.

Back-up

We horen het graag van je als je al een back-up van jouw computer hebt of als je graag wilt dat er een back-up gemaakt wordt. In sommige gevallen is het maken van een back-up niet meer mogelijk. We raden je daarom aan om met regelmaat een back-up te maken of je belangrijke bestanden op een externe schijf of cloud te zetten. Meer informatie over het maken van een back-up lees je in deze blog.