Serverbeheer

Altijd online met een server

De reden om met een of meerdere servers te werken is om je bestanden en/of programma’s te kunnen delen en altijd beschikbaar te hebben. Er zijn veel diensten online af te nemen, maar er zijn ook nog genoeg redenen om lokaal een server te hebben draaien. Voor servers controleren wij dagelijks de systeemprocessen en doen wij maandelijks updates van het besturingssysteem en standaard software.

Daarnaast willen we op zijn minst één keer per jaar tijd krijgen voor groter onderhoud. Aan het einde van het onderhoud krijgt je nieuwe documentatie toegestuurd, samen met een rapportage van het onderhoud. Op deze pagina lees je meer over het onderhoud en de documentatie.

Serveronderhoud

Het serveronderhoud duurt een uur tot anderhalf uur per server en kan in de meeste gevallen op afstand worden uitgevoerd. Hieronder een lijstje met enkele punten waar je aan kan denken bij serveronderhoud.

  • Opschonen van schijfruimte
  • Controleren van de integriteit van databases
  • Uitgebreid controleren van de backups
  • Updaten van besturingsdrivers
  • Bijwerken van documentatie
  • Virusscanner software updaten
  • Uitgebreid scannen op virussen en kwetsbaarheden

Computeronderhoud

Computeronderhoud kost ongeveer drie kwartier per computer en wordt op locatie uitgevoerd. Hieronder een paar onderwerpen die aan bod komen bij het doen van computeronderhoud.

  • In overleg verwijderen van niet gebruikte software
  • Opschonen van lokale profielgegevens
  • Updaten van besturingssysteem, software en drivers
  • Controleren van beveiligingsinstellingen, zoals antivirus, firewall
  • Bijwerken van documentatie

Stappen

dWise Computers
Concept
dWise Computers
Vormgeving
dWise Computers
Technische realisatie
dWise Computers
Inhoud & Opmaak
dWise Computers
Optimalisatie

Team

DaveAaronStef

Samenwerken is een keuze, geen verplichting

Computergebruik

Bijna alle systeembeheerders werken met servicecontracten: vaste periodieke betalingen voor onderhoud en wijzigingen. Bij dWise zijn we hier geen voorstander van, omdat we vinden dat beslissingen altijd bij jou als klant horen te liggen. Als je tevreden bent en geen wijzigingen wilt, dan is dat jouw goed recht. En dan wil je daar dus ook niet voor betalen. In de wereld van computers zijn veranderingen aan de orde van de dag. Als je zou willen, zou je bijna wekelijks verbeteringen kunnen doorvoeren. Maar weegt dat altijd op tegen de kosten? Naar onze mening niet.

Af en toe een goed gesprek over de gang van zaken binnen het bedrijf, de vernieuwingen op computergebied en samen een afweging maken wat nuttig is, dat is onze manier van werken. Geen wijzigingen, geen kosten.

Geen SLA’s (service level agreements)

Een SLA wordt afgesloten om onder andere de responstijd van de systeembeheerder vast te leggen. Daarvoor worden de mogelijke computerproblemen gecategoriseerd en bij elke categorie wordt een responstijd vastgesteld. Onze ervaring is dat SLA’s niet de garantie bieden die zij lijken te bieden. Ons idee? Wij zullen alles doen wat wij kunnen om onze klanten in alle omstandigheden zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij helpen klanten zoals wij zelf geholpen zouden willen worden. En daarbij is onze goede naam ons zoveel waard dat wij er niets aan gelegen laten liggen.

Werkgebied van dWise Computers

Om de kwaliteit van onze service te kunnen waarborgen, bieden wij systeembeheer aan in een straal van 10 kilometer rondom Schijndel en Sint-Oedenrode.

Grofweg wordt ons werkgebied dus omsloten door Den Bosch, Tilburg, Eindhoven, Veghel en Uden. Uitzonderingen kunnen altijd, zolang je er rekening mee houdt dat het voor ons lastiger wordt om snel langs te komen.

Om de plaatsen maar even bij naam te noemen: wij leveren ondersteuning voor bedrijven in Schijndel, Wijbosch, Gemonde, Boxtel, Sint Michielsgestel, Den Dungen, Berlicum, Heeswijk, Dinther, Sint Oedenrode, Olland, Boskant, Nijnsel, Son en Breugel, Best, Liempde, Eerde, Veghel en Zijtaart.

dWise Computers Werkgebied