Computergebruik

De aanschaf van een computer is slechts de eerste stap. Onze toegevoegde waarde zit voornamelijk in het gebruiksklaar maken van de apparatuur en zorgen dat je er zolang mogelijk plezier van hebt. We kijken kritisch naar welke applicaties je nodig hebt en hoe we de computer het beste in kunnen stellen voor jouw gebruik.

Daarnaast willen we op zijn minst één keer per jaar tijd krijgen voor  onderhoud. Aan het einde van het onderhoud krijg je documentatie toegestuurd, samen met een rapportage van het onderhoud.

Computeronderhoud

Computeronderhoud zal ongeveer drie kwartier per computer zijn en wordt op locatie uitgevoerd. Hieronder een paar onderwerpen die aan bod komen bij het doen van computeronderhoud.

  • In overleg verwijderen van niet gebruikte software
  • Opschonen van lokale profielgegevens
  • Updaten van besturingssysteem, software en drivers
  • Controleren van beveiligingsinstellingen, zoals antivirus, firewall
  • Bijwerken van documentatie

Samenwerken is een keuze, geen verplichting

Geen servicecontracten

Bijna alle systeembeheerders werken met servicecontracten: vaste periodieke betalingen voor onderhoud en wijzigingen. Bij dWise zijn we hier geen voorstander van, omdat we vinden dat beslissingen altijd bij jou als klant horen te liggen. Als je tevreden bent en geen wijzigingen wilt, dan is dat jouw goed recht. En dan wil je daar dus ook niet voor betalen. In de wereld van computers zijn veranderingen aan de orde van de dag. Als je zou willen, zou je bijna wekelijks verbeteringen kunnen doorvoeren. Maar weegt dat altijd op tegen de kosten? Naar onze mening niet.

Af en toe een goed gesprek over de gang van zaken binnen het bedrijf, de vernieuwingen op computergebied en samen een afweging maken wat nuttig is, dat is onze manier van werken. Geen wijzigingen, geen kosten.

Geen SLA’s (service level agreements)

Een SLA wordt afgesloten om onder andere de responstijd van de systeembeheerder vast te leggen. Daarvoor worden de mogelijke computerproblemen gecategoriseerd en bij elke categorie wordt een responstijd vastgesteld. Onze ervaring is dat SLA’s niet de garantie bieden die zij lijken te bieden. Ons idee? Wij zullen alles doen wat wij kunnen om onze klanten in alle omstandigheden zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wij helpen klanten zoals wij zelf geholpen zouden willen worden. En daarbij is onze goede naam ons zoveel waard dat wij er niets aan gelegen laten liggen.

Producten

HP

Op het gebied van laptops, computers en servers zijn we al jaren tevreden over de producten en de service die we vinden bij HP. We kiezen met zorg, over het algemeen voor de zakelijke series zoals probooks en elitebooks.

7

Microsoft

De Surface van Microsoft is vooralsnog het beste hybride model op de markt. Te gebruiken als tablet en als volwaardige laptop. De prijs is nu nog aanzienlijk, maar dit soort producten hebben de toekomst. De nabije toekomst.

6

IIyama

Wij kiezen voor monitoren van Iiyama vanwege de prijs-kwaliteitverhouding. De kwaliteit die wij belangrijk vinden en goedkoper dan de meeste anderen. Ons kantoor staat ook vol met schermen van Iiyama. Dat is niet voor niks.

2

Lenovo

Lenovo is het snelst groeiende computermerk. Nog niet zo bekend in Nederland, maar zij hebben de computerdivisies van IBM overgenomen. Onder de zakelijke series is Lenovo sterk met goed presterende goedkopere modellen.

0

Samsung

Van Samsung werken we vooral met tablets. De Samsung Galaxy Tab met Google Android. Klanten gebruiken ze in de automatisering van hun productieproces. Handzaam op de werkvloer, waar computers niet praktisch zijn.

2

Apple

Apple is een verhaal apart in de computerwereld. Wij zijn geen specialisten, maar werken voldoende met Apple om op de hoogte te zijn van de specifieke gebruikersvragen en -problemen. Zeker in combinatie met andere merken.

4

Logitech

Logitech blijft een goed merk op het gebied van besturing door menselijke interactie. Producten zoals muizen, toetsenborden en presenters. Met veel innovativiteit voor handig gebruik en ter voorkoming van bijv. muisarmen.

2

"Bij een spam-mail van de Rabobank toch de link willen openen. Gelukkig hebben de heren (en dames) van dWise de antivirus dusdanig onder controle dat deze direct werd geblokt. Hierna toch nog alles even laten controleren maar er werd geen schade aangericht. Dan weet je weer waarom we bij dWise zitten."

Sizework

"Een jonge, kundige club die op een hedendaagse manier alle IT vraagstukken oplost. Klantgericht, snel, kortom een club die werkelijk ontzorgt !"

Deux Architecten